marți, 19 ianuarie 2010

Ritualicul conversației

[Placebo - Running Up That Hill]





[...] Aroma se învecinează cu cea de haș... dă senzația de plutire-n lumea personală, unde mă pot ascunde atunci, când restul... când par într-atât de depărtați, de... nicăieri. [...]



Funingine.



În jur: scrisorile zăbovesc pe dicționarul francez; imagini de cum-era-înainte le-am șters; ceasul italian, o pereche de boxe neutilizate, un teanc de mini-calendare de la fostul magazin, o lumânare în formă de bostan halloween-ian; un pix și-o foaie; cafeaua și paharul plin cu apă; un memory stick...

- Le privesc, fără să le observ. Îmi sunt străine, impersonale. Și toate-mi ocupă mare parte din suprafața biroului, la rândul lui, atât de nu-al-meu la ora asta.



Fragil, univers muribund.



O bufniță, cu ochi uriași, mă urmărește, din cealaltă parte a geamului. Îi întorc uitătura, dar ea e mai curioasă decât mă arăt eu acum. Chiar nu se sfiește deloc... Aroma cafelei e îmbătătoare. Și întreb:

- De ce atunci când subconștientul vrea să evite lumina, îmbracă un-ceva-de-prezent?

Se năruie sufletele... se metamorfozează, adulmecă pulberea veșniciei, și capătă un contur stupid de dureroasă amintire... unul vag.

- E oare contrar concepțiilor ordinare? E manifestarea asta un gol, în mintea umană? Sau o negare a realului?



Apropierea zorilor cețoși.



Abandonul simțămintelor, în ungherul, ascuns de aceeași mantie a vidului putregăit, curmează. Am deschis fereastra... cu o clipire, a ochilor ei enormi, pasărea își cântă străfulgerat sperietura. Îmi întoarce spatele.

- Păi, nimic nu e veșnic... decât... ( oftăm la unison ) poate... poate, doar negrul...

4 comentarii:

  1. Neg realul.Mi-am dat seama.
    Si da, " Negrul e vesnic ." Imi spusese o prea draga persoana odata ,care totusi ,paradoxal ,nu nega vesnicia Albului.


    Imi place piesa. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @Persephone: ... nu știam cine ești :) și, chiar citind de mai multe ori, am înțeles abia ce am știut cine... a scris.

    Ce de ce-uri... ce aiureală!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pot sa iti raspund de ce -urilor in masura in care sunt in cunostiinta de cauza.

    By the way ,fotografia din sfarsit e absolut frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Persephone: M, cred că mă refeream doar la grupurile „ce-ci”... parcă mă posedau @-)

    RăspundețiȘtergere