joi, 3 iunie 2010

AIDS





Întâmplarea? Clasic tradițională.

Într-o cameră de hotel obraznic. Se petrecea acum câteva ore. Audiența - fariseică, legăna melodia confuz...
Sihastră, mă înconjuram de un fum înecăcios, de țigară aromată, într-un colț întunecat al salonului.
Înregistram molatica mișcare, ca de marionete uitate-n praful podului, cu miros de vechitură.



[...] De regulă, doar asta mă determină să accept invitații. E singura modalitate de a percepe tacit, cele ce mă înconjoară - în extremitatea unui cerc vicios.
Într-atât de moleșitoare e atmosfera, încât îmi las fizicul, pozând pe retina indivizilor, păstrându-mă în impenetrabilul apăsător.


Îmi aleg victimele? Nu. Deloc necesar să-mi exersez detaliul, în grija minții. Se ademenesc singure. Privirea - magnetism, ispită.
Și ce poate fi mai plăcut, decât să crestez, până la sângerare, psihicul uman? M, deliciu! [...]




În seara aceea, fețele persoanelor nu inspirau ființare; însuflețirea specific-prezentă, la evenimentele mondene, întârzia s-apară. Ori chiar nu mai exista...

Dansatorii - păpuși de cârpe, se învârteau anemic, tardiv, în centrul încăperii.
Căzută în desuetudine, dăinuia pentru un final plăsmuit-epopeic, o lume a petrecerilor. Păreau toți să o conștientizeze.

Plictisită, nu mi-am tergiversat dispariția, strecurându-mă neobservată în holul hotelului.
O umbră, tolănită pe unul dintre fotoliile de piele crem, pufăia alene din trabuc.
Înzestrată cu o gestică desăvârșită, ireală, m-a poftit să iau loc, indicându-mi un fotoliu apropiat ei.

- Probabil ai auzit, pomenindu-se de nenumărate ori numele meu. Sunt...
Și mi s-a prezentat. Într-adevăr, îi auzisem povestea, de pe buzele mai multor limbuți.
- Te-am urmărit într-o conferință. Hmm, biciul vorbelor tale... cam umed!
Ironia o citeam în uitătura-i secătuită. Tăceam. A continuat:
- Cât timp, 13 ace infectate îmi străpungeau carnea, mi-am fixat călăii în oglindirea sângerie, în care mă scăldam.



[...] Mă trezesc brusc. Un alt coșmar între oglinzi paralele, prinde contur de umbre...

Un comentariu: