luni, 1 noiembrie 2010

Măturate frunzele se duc



Un loc oarecare, într-un complex de cămine studențești. O bancă incomodă, îmi revoltă spatele obosit. Rămân în așteptare. Trag în piept câteva țigări lungi, tari. Rememorez ultimele zile, ultime săptămâni, singure clipe meritorii.

Zi de noiembrie însorită, îmi încântă expresia și mă îndeamnă să adaug zâmbete gândurilor aleatorii, răzlețe în mintea-mi amețită, verde veșted.

Iată-mă cercetând uităturile indivizilor ce-mi calcă unghiul de observație. Valoroși în vreun fel? Naaah, doar... vizibili, undeva între ochii mei și ideile ce-mi prind viață. Astfel, îmi petrec plictisul în bătaia soarelui încălzit, cu auzul petrecut în melodiile spiritului sprinten. Se scurg clipe.

În plimbarea matinală, pe care mi-am impus-o, am depășit în slalomu-mi specific, mai multe probleme. Ale altor... persoane. Întrebare de ordin general: de ce? De ce mă pripesc în a-mi găsi defecțiuni unde nu sunt?! Și de ce-ul pătrunde infinitate, se răscoală, tremură în nerv; ca mai apoi, să plonjeze în disperare de cauză aproape de negru, neștiut, neînțeles, ca o cedare, o resemnare, în fața căutării imposibile, dar mai ales inutile.

Zadarnic caut să-mi amintesc o linie melodică. Are să-mi revină pe corzile vocale la un anume moment. La fel și frunzele toamna: măturate, îndepărtate cu bruschețe, plutesc clipita și se așează docile, la pământul rece, umed. Raze solare dacă le alintă pe vecie în dans prăfuit, și-apoi reciproc își pleacă ființările într-o cunună a decesului natural. Vor fi retrăind metamorfoza, cu vesel cânt balsamiu.

Unde-mi voi ispiti reîncarnarea?

[...] Ramură desfrunzită, în mână de stăpân bolnav. Privirea îmi rătăcește confuz, depășește imaginile reale, se aruncă în neștiut, dar temerile ce-i sălășluiesc în adâncuri, nu o slăbesc.

Noțiunea timpului mă depășește... Se joacă două animăluțe, pe un covor de frunze colorate. De parcă ar îmbrățișa anotimpul, coloritul; frunze zburdă împrejmuindu-le veselia. Cât, într-o viață a lor, se menține teama? [...]

Mă descotorosesc de mucul țigării. Plecăciune timpurie înghețului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu